WS 7

WS 7 - EMPTY RECYCLE BIN 
Erhan Gülen [Arş. Gör, Endüstri Ürünleri Tasarımcısı, MSGSÜ / Res. Ass. Industrial Designer, MSFAU ]

Students:
Ümit Zorlu
Doğan Barış
Müge Gülen

Context:
Returning back the technological products as a sculpture or a new product, Which’s lifecycle is over today.

Target:
Getting 3d forms which means something as an art or a industrial product.


BOŞ ÇÖP KUTUSU ( EMPTY RECYCLE BIN)
Hızla ilerlemesinin önünü hiçbir zaman kesemeyeceğimiz teknoloji, bizimde artık sıklıkla kullandığımız e-atık (Elektronik Atık) terminolojisini ortaya çıkarmıştır. Tüm dünyada ülkeler arası geri dönüşüm protokolleri imzalanarak, bazı uzak doğu ülkelerine ihraç ederek ya da tekrar kullanılacak şekilde ayırabilecek kabiliyette tesisler kurarak bu e-atıkların geri dönüştürülmesine çaba harcanmaktadır. Bu proseslerin tamamı insan sağlığını tehdit etmektedir. Ayrıştırılma sırasında azot ve sülfür oksitler, bazı zararlı dioksinler ortaya çıkmaktadır.

Bu projede biz, kullanım ömrünü doldurmuş e-atıkları, atıldıkları çöp kutularından geri almayı planladık ve başka bir bakış açısı ile geri dönüştürmeyi planladık. 

Bilindiği üzere karikatür olarak adlandırılan resim türü, ilk olarak Leonardo Da Vinci tarafından yapılmıştır. Daha sonraları 15.inci yüzyıldan sonra iyice şekillenmiş ve günümüzdeki tanımını almıştır. Karikatür, bahse konu olan olayı,anı veya kişiyi anlatırken özündeki abartıyı, gerçeği çarpıtmayı hep kullanmıştır. Bazen deformasyon ilkesi altında kişilerin fiziksel ölçütlerini bozmuş, mekanları çarpıtmış ya da sosyal içerikli mesaj vermek için doğa üstü haller almıştır. 

Biz de bu ilkeden yola çıktık. Etrafımızda gördüğümüz, sokağa çıktığımızda bir tezgâhın arkasında simit satan amcayı, otobüste ezilen ilkokul çocuğunu, sokaklarda naralar atıp herkesi uyandıran sarhoşu, ışıklarda arabalardan sigara isteyen insanları gözümüzden geçirdik. Hayatın kendisine baktık. Aradan bazı karakterler çekip, o anda ağzından çıkan kelimenin ne olacağını düşündük. Sonra da e-atıklarımızı karıştırmaya başladık. Bu proje de toplam on bir adet hayatından farklı noktalarından sökülüp yorumlanan tiplemeler ortaya çıkardık. Üstelik bunu hiçbir azot oksit veya sülfür solumadan yaptık. Keyifle geçen proje sürecinin ardından yapılan sergide, geri dönüştürülen bu tiplemelerle de hem yeşil çağ terminolojisine katkıda bulunmak hem de izleyicinin suratında küçük bir tebessüm bırakmak istedik.


final works of the workshop week:














































  











































   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder